?>

Meet je campagnes met UTM-codes in Google Analytics

UTM-tags zijn je beste vrienden in Google Analytics als het gaat om het doormeten van je offline en online campagnes op resultaat. Heeft die commercial op tv extra verkeer opgeleverd? Waren die dure abri’s de investering waard? En hoe zit het met de social media campagne of de nieuwsbrief per e-mail? Aan al deze uitingen kan een UTM-tag worden gehangen […]

lees verder

Wat is inktlaagdekking?

Het woord zegt het bijna letterlijk: de dekking van de inktlaag in drukwerk. Je kan je misschien voorstellen dat als er zwart in een beeld is, dat dit door de opbouw van de drukkleuren [cyaan, magenta, geel en zwart], te zwart kan worden waardoor andere details in je beeld verloren kunnen gaan [dichtlopen]. Te veel […]

lees verder

Kleuren checken in je PDF

Dus je hebt een PDF  gemaakt, een makkie zou je zeggen met alle voorinstellingen waar Adobe ons blij mee maakt. Maar een handmatige check blijft belangrijk voordat je je PDF richting drukker stuurt. Eén van de punten die we altijd even nagaan zijn de kleurinstellingen. Deze kan je eenvoudig zelf bekijken in Adobe Acrobat, hiervoor heb je geen uitgebreide […]

lees verder

Adverteren op Facebook? Werk met een aangepaste doelgroep

Om het bereik van je Facebook pagina een beetje op peil te houden is adverteren op Facebook inmiddels een must. Gelukkig zijn de kosten een beetje behapbaar, zeker als je het vergelijkt met de kosten van een advertentie in het plaatselijke suffertje. En, als je weet wat je doet, bereik je ook nog eens sneller […]

lees verder