?>

Adverteren op Facebook? Werk met een aangepaste doelgroep

21 mei 2014 door administrator

Om het bereik van je Facebook pagina een beetje op peil te houden is adverteren op Facebook inmiddels een must. Gelukkig zijn de kosten een beetje behapbaar, zeker als je het vergelijkt met de kosten van een advertentie in het plaatselijke suffertje. En, als je weet wat je doet, bereik je ook nog eens sneller jouw doelgroep met je nieuwste aanbiedingen of producten.

Hoe? Door simpelweg je eigen adressenbestand in te zetten.

Aan de slag!

  1. Maak in Excel een lijst met e-mailadressen of telefoonnummers van je klanten- of mailinglijst
  2. Sla de lijst op als CSV- of TXT bestand
  3. Ga naar het tabblad Doelgroepen in Advertentiebeheer
  4. Klik op de knop ‘Doelgroep maken’, selecteer de optie ‘Aangepaste doelgroep’ en kies vervolgens Klantenlijst
  5. Upload het opgeslagen CSV- of TX-bestand van de lijst
  6. De aangepaste doelgroep is gereed na ongeveer 30 minuten

Zodra je je aangepaste doelgroep maakt, worden je gegevens gecodeerd om klantrelaties te beschermen.

Je aangepaste doelgroep is klaar voor gebruik

Maak een advertentie op Facebook met volgens de gebruikelijke wijze. Je kunt instellen dat het wordt weergegeven in het nieuwsoverzicht of in de rechterkolom en op elk apparaat.

Screen Shot 2015-03-08 at 22.20.43

Kies je aangepaste doelgroep en selecteer doelgroepopties zoals locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Stel vervolgens je budget in en plaats je de advertentie. Tadaaaa, je advertentie wordt getoond aan de gekozen doelgroep!