VSB Poëzieprijs 2016 / Social media campagne

15 januari 2016 door Caroline

De VSB Poëzieprijs is dé prijs voor Nederlandstalige poëzie en wordt ieder jaar uitgereikt aan de beste Nederlandstalige dichtbundel van het voorgaande jaar.

Wij ontwikkelden een social media strategie om ook het latente publiek kennis te laten maken met de beste poëzie van dit moment. Het leukste item uit campagne is ‘De Dichtclub’, een Facebook app waarop bezoekers hun favoriete gedicht kunnen publiceren, gedichten van anderen kunnen delen en voorzien van commentaar.

Met inzet van social advertising (Facebook en Twitter) werd binnen anderhalve maand een community opgezet die met behulp van een contentplan de komende maanden verder opgebouwd kan worden.

Alle campagnebeelden zijn ontworpen door DSGN.FRM.

 

Socialmedia-strategie-plan-Facebook-WIJZ werkt!-Amsterdam

 

De Facebook app ‘De Dichtclub’

Socialmedia-strategie-plan-Facebook-WIJZ werkt!-Amsterdam

Socialmedia-strategie-plan-Facebook-WIJZ werkt!-Amsterdam

Socialmedia-strategie-plan-Twitter-WIJZ werkt!-Amsterdam Socialmedia-strategie-plan-Twitter-WIJZ werkt!-Amsterdam

Socialmedia-strategie-plan-Instagram-WIJZ werkt!-Amsterdam